« Organizačné mýty: Potrebujeme strašne veľa vecí | Index | Softvérové nástroje GTD »

Organizačné mýty: Každý míting je dôležitý

Poslané: Pondelok, júl 23, 2007 o 11:34 AM od RC

Posledný mýtus sa nás snaží presvedčiť o tom, že sa musíme zúčastniť všetkých mítingov a aktivít ktoré si našli cestu do nášho kalendára. V skutočnosti ale dokážeme byť úspešný v práci a dosiahnuť spokojnosti aj s miernym počtom stretnutí a aktivít. Používate niektorý z nasledujúcich výrokov?

  • Už pár týždňov som nebol doma pred 18.00.
  • Stále sa snažíme vybalancovať pracovné povinnosti s aktivitami našich detí a rodinnými povinnosťami.
  • Musím si dohodnúť termín s manželkou aby sme sa mohli porozprávať.
  • Bolo by skvelé, ak by deň mal 30 hodín.
  • Mám plný deň mítingov.
  • Nemám čas na seba.

Potom ste pravdepodobne preťažený mítingami. Riešením môže byť správne manažovanie mítingov. To vyžaduje kritickú analýzu vašej role na mítingoch:

  • Pýtate si pred mítingom agendu, ktorá sa bude preberať, aby ste dokázali posúdiť, či navrhované témy vyžadujú vašu účasť?
  • Existujú spôsoby umožňujúce aby mítingy prebehli efektívnejšie?
  • Dokázal by niekto pre vás zosumarizovať obsah mítingu za zlomok času, ktorý by vás stála účasť na mítingu?
  • Môžete sa zúčastniť iba tej časti mítingu, ktorá vyžaduje vašu prítomnosť?
  • Sú poznámky dostatočné nato, aby vám poskytli informácie ktoré potrebujete?
  • Sú tieto mítingy dôležité pre váš úspech alebo vás posúvajú ďalej? Ak nie, vynechajte ich.
  • Sú súčasťou mítingu prijemný ľudia s dobrými úmyslami ale samotná náplň nie je pre vás dôležitá? Ako sa účasť na takomto mítingu prejaví na dennom pláne?
  • Čo najhoršie sa môže stať ak sa nezúčastníte?

Na pozvánku na míting sa veľmi ťažko odpovedá jednoduchým nie. Susan doporučuje použiť alternatívne výroky typu:

  • Nie, ale ďakujem že ste na mňa mysleli.
  • Rád by som, ale mám bohužiaľ iné povinnosti.
  • Bohužiaľ nedokážem teraz investovať dostatok času a pozornosti do tohoto mítingu, ale som si istý, že ... vám dokáže pomôcť.

Je to váš čas, ochraňujte ho! Pozor ale, aby ste to s "výhovorkami" zbytočne neprehnali.

Originál článku Productivity & Organizing Myth #10 – We need to be at all those meetings!

Zmena: Pondelok, júl 23, 2007 12:49 PM

« Organizačné mýty: Potrebujeme strašne veľa vecí | Hore | Softvérové nástroje GTD »