Organizačné mýty: Zorganizovanie zaberá príliš veľa času
Poslané: Streda, júl 18, 2007 o 8:44 AM od RCAk zorganizovanie trvá príliš dlho a tento čas nie je možné produktívne využiť, potom nestojí zato sa o organizovanie ani pokúšať. Príliš veľa práce nato aby sa oplatila. Susan tvrdí, že táto obava nie je správna. Na prvý pohľad sa môže zdať že zorganizovanie je obrovský projekt, ale uisťuje nás, že to dokáže každý. Heslom tohoto prístupu je otázka "Ako je možné zjesť slona? Kúsok po kúsku!" Existujú dva overené spôsoby ako sa pustiť do veľkého organizačného projektu. Jedným z nich sú denné seansy, druhým celodenné organizovanie.
Denné seansy by mali byť relatívne krátke. 15 minút denne dokážeme robiť hocičo, predovšetkým ak nás na konci čaká odmena. Tento spôsob organizácie prinesie výsledky s postupujúcim časom a umožní rozvinúť tie správne schopnosti a zvyky. Susan navrhuje v procese používať 15minútový prenosný časovač s nasledujúcimi výhodami:
- Pomôže uvedomiť si limit pracovného bloku.
- Ukáže, že 15 minút dokážeme robiť hocičo čo chceme.
- Po uplynutí 15 minút môžeme získať pocit, že stojí zato investovať ďalších 15 minút, keďže tie prvé utiekli tak rýchlo.
- Pomôže sústrediť sa na úlohu. Počas krátkych 15 minút sa venujeme iba upratovaniu a organizovaniu a ničomu inému.
Denné seansy, každý deň, sú kľúčové pre úspech procesu. Umožnia nám získať zotrvačnosť a rytmus ktorý nás ponesie až k úspešnému dosiahnutiu cieľa. 15 minútové časové investície pritom pravdepodobne neovplyvnia naše ďalšie povinnosti.
Celodenné organizovanie dosahuje výsledky v krátkom čase. Tento spôsob vyhovuje ľuďom obľubujúcim veľké výzvy a majúcim schopnosť a motiváciu sústrediť sa na dotiahnutie projektu do úspešného konca. Vyžaduje to odsunúť všetky ostatné aktivity na vedľajšiu koľaj a sústrediť sa úplne iba na upratovanie a organizovanie. Počas organizovania celodenného projektu je dôležité dopredu zabezpečiť potrebné úložné priestory, odpadkové vrecia a podobne. Pred začatím práce je vhodné dobre sa najesť. Susan ďalej doporučuje motivovať sa predstavou ako dobre budú veci vyzerať, keď budú zorganizované a zvážiť prizvanie si asistenta. To má nasledujúce výhody:
- Prítomnosť asistenta bude pripomínať prácu ktorú je treba vykonať.
- Môžeme zdieľať radosť z pokroku.
- Umožní poradiť sa o komplikovaných rozhodnutiach.
- Asistent posilní vôľu zbavovať sa zbytočných vecí.
- Môžete na konci dňa osláviť úspešný záver upratovania.
- Vysvetľovaním prečo robíme veci tak ako ich robíme si vyjasníme svoje štandardné postupy pre budúcnosť.
Upratovaniu a organizovaniu je potrebné sa venovať sústavne, krok za krokom, oblasť po oblasti. Žiadnu vec neodkladáme aby sme ju upratali neskôr.
Originál článku Productivity & Organizing Myth #8 - Getting Organized Takes Too Long