Organizačné mýty: Raz stačí
Poslané: Štvrtok, júl 12, 2007 o 8:22 AM od RC
Tento mýtus je založený na predpoklade, že poštu a poznámky stačí
spracovať iba jednorázovo. Pritom v realite by sme sa mali obom venovať efektívny
počet krát. V niektorých prípadoch by ich mal spracovať asistent a my
ich nemali vidieť dokonca vôbec.
Jednorázové spracovanie sa týka predovšetkým odpadu ktorý ide priamo do
koša. V ostatných prípadoch Susan doporučuje vedome sa zamyslieť nad
vhodným počtom opakovaných prezretí emailu a spracovania dokumentov.
Myšlienka skrývajúca sa za jednorázovým použitím sa totiž ľahko môže
zmeniť z efektívneho riešenia na stratu času. Predovšetkým vďaka
odvádzaniu pozornosti.
Susan uvádza príklad emailu obsahujúceho
popis činností ktorým, za predpokladu že sa rozhodneme email ihneď
vybaviť, musíme venovať celú našu pozornosť a pravdepodobne tak
zanedbáme dôležitejšie veci čakajúce v tom čase na spracovanie. V
opozícii stojí obava že ak email nevybavíme ihneď, potom ho nevybavíme
už nikdy.
Takýto stav sa nazýva reaktívnym módom.
V tomto móde vybavujeme veci bez ohľadu na ich dôležitosť, iba s
prihliadnutím na ich urgentnosť. Susan navrhuje riešiť situáciu vhodnou
organizáciou emailov a papierovej pošty podľa hesla "zaraď do skupín a
použi".
GTD na problém odpovedá používaním kontextov a vhodných kategórií. Tie zabezpečujú, že každá záležitosť bude registrovaná vhodný počet krát a bude viditeľná práve vtedy, keď je jej vybavenie aktuálne.
Originál článku Productivity & Organizing Myth #4 – Only Handle it Once